Vízügyi és vízvédelmi hatósági jogkör

A vízügyi igazgatási és a vízügyi, valamint a vízvédelmi hatósági feladatokat ellátó szervek kijelöléséről szóló 223/2014. (IX. 4.) kormányrendeletben foglaltak szerint a vízügyi hatósági feladatokat 2014. szeptember 10-től a katasztrófavédelem látja el. Az Országos Vízügyi Főigazgatóság korábbi önálló szervezeti egységének, az Országos Vízügyi Hatóságnak a jogutódja ettől kezdve a BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság. Vízvédelmi hatósági és szakhatósági ügyekben az Országos Környezetvédelmi és Természetvédelmi Főfelügyelőség jogutóda a BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság.

A feladatok átvétele 2014. szeptember 10-től folyamatosan történik meg, a hatósági ügyek lebonyolítása ettől függetlenül zökkenőmentesen zajlik. Az ügyintézés menete nem változik és a határidők sem módosulnak.

Székhelye:

  • Győr-Moson-Sopron Vármegyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság, 9021 Győr, Munkácsy Mihály u. 4.
  • Fejér Vármegyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság, 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 1.
  • Vas Vármegyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság, 9700 Szombathely, Ady Endre tér 1.

Postacím:

  • 9021 Győr, Munkácsy Mihály u. 4.
  • 8001 Székesfehérvár, Pf. 238.
  • 9700 Szombathely, Ady Endre tér 1.

E-mail cím:

A vízvédelmi/vízügyi hatósági és szakhatósági hatáskörök gyakorlása tekintetében a jogutódlás a következőképpen valósul meg:

 jogelődjogutód
1.Észak-dunántúli Környezetvédelmi és Természetvédelmi Felügyelőség/ Észak-dunántúli Vízügyi HatóságGyőr-Moson-Sopron Vármegyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság
2.Közép-dunántúli Környezetvédelmi és Természetvédelmi Felügyelőség/ Közép-dunántúli Vízügyi HatóságFejér Vármegyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság
3.Nyugat-dunántúli Környezetvédelmi és Természetvédelmi Felügyelőség/Nyugat-dunántúli Vízügyi HatóságVas Vármegyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság

Illetékességi szabályok a 223/2014. (IX. 4.) kormányrendelet 2. melléklete szerint érvényesek.

Vízügyi illetékesség

Az átadás-átvétel során a 2014. szeptember 8. és 2014. szeptember 12. közötti időszak a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény 33. § (3) bekezdés g) pontja szerinti üzemzavarnak minősül és az ügyintézési határidőbe nem számít bele.

Az ügyintézéssel kapcsolatos bankszámlaszámok 2014. szeptember 10. után a honlapról letölthetőek.

Az esetlegesen felmerülő kérdéseiket a +36-22/512-150-es telefonszámon, a srwre.ivmhtl@xngirq.tbi.uh címen, illetve +36-96/529-530-as telefonszámon, és a tlbe.gvgxnefnt@xngirq.tbi.uh, valamint a +36-94/513-430-as telefonszámon és a inf.zxv@xngirq.tbi.uh címen várjuk.

Az ügyintézéssel kapcsolatos esetleges átmeneti fennakadások miatt szíves türelmüket kérjük, megértésüket köszönjük!


Széchenyi 2020 Kohéziós Alap